RockTurka v2.0 | Online Rock Dergisi: Efsane geri döndü! | ERSEN & DADAŞLAR

RT Haber Bölgesinde Haber aramak için yan kisimdaki arama kutucugunu kullanabilirsiniz.

Ayrica sizinde Paylasmak istediginiz Müzikle alakali haberler var ise Yukaridaki Haber ekle butonuna tiklayarak mail adresimize haber gönderip, yazınızı yayınlıyabiliyoruz

RT Haber bölgesinde Müzikle alakali her türlü konser,festival,etkinlik,albüm haberleri gibi her türlü müzik haberine ulasabilirsiniz.

8/26/2007

Efsane geri döndü! | ERSEN & DADAŞLAR

Ersen ve Dadaşlar, 14 yıl aradan sonra yeni albümleriyle sevenlerine yeniden merhaba diyor.
Efsane geri döndü!

Ersen ve Zafer Şanlı, Volkan Şanda, Cevdet Canel, Murat Mısırlı'dan oluşan ikinci kuşak Dadaşlar, 14 yıl aradan sonra bir zamanlar tüm Türkiye'de hit olan en güzel beş şarkılarından oluşan yeni albümleriyle sevenlerine yeniden merhaba diyor.

Yıllar sonra tekrar aramıza katıldınız. Hoş geldiniz...

Hoş bulduk... 35 yıllık müzik hayatımın liste başı olmuş beş şarkısının yeni düzenlemelerini yaptık. "Aman Tertip", "Kozan Dağı", "Ayrılık", "Yoksulluk", "Ölüm", "Dostlar Beni Hatırlasın" gibi bir dönem tüm Türkiye’nin zevkle dinlediği parçalar yapmıştık. Şimdi bu parçaları Best of Ersen ve Dadaşlar adı altında yeni nesillere sunacağız.

Cem Karaca keşfetti değil mi?

Beni İstanbul’daki çalışmalarına davet etti. "Resimdeki Gözyaşları" hazırlandığı zaman ben onların provalarındaydım. Moğollar’dan Aziz Azmet’in ayrıldığı dönemlerde Cem Karaca, "Sizin Moğollar’a solist olabilecek müzisyen burada var" diyerek beni işaret etti. Moğollar "Garip Babam" adlı 45’lik yapıyorlardı ve ben de onlara katıldım.

Ne kadar süre devam ettiniz Moğollar’la?

Moğollar’la kısa bir müddet çalıştım ve bir 45’lik yaptım. Daha sonra da Ersen ve Dadaşlar grubunu kurdum. Fehiman Uğurdemir benimleydi, Moğollardan Taner Öngür’ü aldık, İzmir’den Kılıç Danışman ve davulcu arkadaşımız Mehmet Gürsu birlikte Ersen ve Dadaşlar’ı kurduk.

Sonra ne oldu?

Fehiman’la, Taner’le, Kılıç’la, Mehmet’le 1980 yılına kadar devam ettim. 80 ihtilali ve sonrası bu arkadaşlardan ayrılıp, Zafer Şanlı, Volkan Şanda, Cevdet Canel, Mehmet Mısır ile birlikte çalışmaya başladım. Sonrasını biliyorsunuz 1993 yılında müziği bıraktım. Aradan tam 14 yıl geçti. Cevdet, Zafer ve Volkan’ın üç ay önce gelip "Bu efsane grubu tekrar bir araya getirelim" demeleriyle her şey yeniden başladı. Ve kendi imkanlarımızla bu cd’yi yapıyoruz. Yeni jenerasyon dinlesin istiyoruz. Sitemizi yaptı çocuklar. www.ersendadaslar.com adresinden albümü isteyecek, oradan dinleyecekler. Bu emeğin karşılığını oradan bulabilecekler, o dünün nostaljik çalışmaları ve bugünün best of single’ını...

Bu best of albümünüzde yer alan Kalbimdeki Acı parçanıza yıllar önce Sezen Aksu da vokal yapmış bildiğim kadarıyla?

Evet. Dünya iyisi kızdır. Ona göre ben şarkı söylerken mikrofonla sevişiyormuşum. O sene Kaybolan Yıllar’ı yaptı. Şahinler Plak’tayız ikimiz de. Çok arzu etti şarkıda vokali yapmayı.

Sizde Cem Karaca’nın emeğinin büyük olduğunu söylüyorsunuz...

Evet. Allah rahmet eylesin. İlkim’in benden ricası var, bir Cem Karaca kitabı hazırlıyormuş, benden de yazmamı istedi ve hazırlıyorum ben de. Onun cenazesine ölümünden birgün sonra ona vereceğim en güzel hediye hatim indirmekti 3 gün Kur’an okudum.

14 yıl neler yaptınız peki? Müziğe küstünüz mü?

Hiç müziğe küsmedim. Ama 1992 yılından itibaren özel televizyonların kurulması ve çok sanatçının çıkışı müziğin seyri ve gençlerin anlayışı da değişti. Müzik, popüler müzikten, Anadolu rock’tan uzaklaşıp rock denilen noktaya geldi. Gençleri seviyorum destekliyorum. Öte yandan kendi müziğimizle normlarımızla Karacaoğlan, Yunus Emre, Mevlana, Pir Sultan Abdal’larımız var. Bunların hepsi bir derya ve yıllarca ölmeyecek.

0 BıdıBıdı: